The Last (I hope)

Het is raar. Die zogezegd laatste keer chemo. Wie weet of het wel de laatste keer zal zijn? Zal de kanker wegblijven en zal ik tot het einde een gelukkig en zorgeloos bestaan hebben? Ik denk het niet, maar chemo zou ervoor borg moeten staan. Binnen 22 maanden zou men mij terug gezond moeten verklaren. Hopelijk.
Maar het maakt dat deze zogezegd laatste keer chemo gewoon raar aanvoelt. Het is gewoon niet zeker dat dit de laatste keer is. En als je dan nog eens weet dat chemo dan misschien gedaan is, maar dat de bijwerkingen van wekelijks gigantische hoeveelheden chemische shit in je lichaam pompen dan pas zichtbaar en voelbaar beginnen te worden. Wel dan hou ik mijn hart vast. Ja zo kan ik het wel stellen. Raarheid en schrik voor wat komen zal.
Zal ik mijn haar verliezen?
Als er één bijwerking is die ik misschien toejuich dan is het wel de verminderde of gewoon afgeschafte vruchtbaarheid van mijn zaad. Kinderen, dat was toch niks voor mij.

Leave a Reply

