Toekomst

Het was me wat. Vorig weekend moest en zou ik mijn motivatiebrief afmaken om me zo kandidaat te stellen voor het bestuur van FYEG.
Ik zou mezelf natuurlijk niet zijn mocht ik niet niet opeens mijn gedachtengang over de toekomst zou laten gaan.
Want ik wist gewoonweg niet wat ik de komende maanden zou kunnen uitsteken.
Mijn kandidatuur voor het bestuur betekent dat ik mijn job bij FYEG zelf moet opgeven. Een verkozen functie als schatkistbewaarder en een finctie als financieel verantwoordelijk voor dezelfde organisatie is ntuurlijk niet te combineren.
En aangezien de jobs waarvoor ik gesolliciteerd heb en die ik wanhopig graag wou doen niet heb gekregen (alhoewel ik naar hun eigen zeggen wel de sterkste kandidaat was). Daarbij komende dat de jobs die ik wanhopig niet wou doen wel heb gekregen, deed dat mij beseffen dat ik toch iets anders nodig heb.

Dingen veranderen constant. Prioriteiten worden constant verlegd. Het is een vermoeiend zaakje, maar het zal ergens, in the end, toch voor een zekere voldoening zorgen. En met al wat de afgelopen maanden zich afgespeeld heeft is het misschien juist een goede keuze om de sprong in de leegte te wagen. Nog een riskantere sprong dan thuisloze worden. Een verhuis naar het buitenland. En om wat te doen?

Om de draad met mijn mijn ouwe liefde weer eens op te nemen. Schrijven.
Het is inderdaad al maanden geleden dat ik nog eens iets zinnig heb ingetypt op één of ander klavier. En dan het besef dat de maanden in het Engels, Turks, Duits en Frans converseren wel een duidelijk effect hebben gehad op mijn Nederlands. Wel, dat is er teveel aan.

Ik wil me gewoon weer eens met taal kunnen verdiepen, verdrinken, verwarmd worden.
Schrijven, boeken lezen, … voor een paar maandjes. Waarom niet.

2 responses to “Toekomst

  1. Kom dan naar Nederland.

  2. Elsje en Markje

    luister alsjeblieft niet naar Simon. Kom gewoon af naar ons boerderijtje.

Leave a Reply

