In search of a … grave…

Liefste Floor,

Gisteren was een koude dag. Weet je nog die koude dagen die we samen doorbrachten, al wandelend doorheen de Bourgoyen? Het was dus koud. En ik wou eindelijk eens de plek bezoeken waar je begraven ligt. Ik had het zomaar beslist. Totaal niet over nagedacht. Ik wou gewoon wat tijd opvullen voor ik mijn trein richting het Brusselse ging nemen. Het is veel tijd geworden. Want ik wist je namelijk niet liggen. Alleen op het gevoel af heb ik rondgestruind, het ene graf na het andere bekijkend. Zoekend naar jou. Ik werd er zo stil van. Nog nooit ben ik zo stil geweest. En zo bedroefd. Mijn fototoestel bleef maar foto’s nemen, maar ik kwam jou niet tegen. Stom, echt stom ben ik geweest. Ik had gewoon eerst je moeder moeten bellen om het haar te vragen. Maar neen, ik wou nogmaals koppig doen. Gedurende 2 uur heb ik mogen rondlopen op de Westerbegraafplaats. Veel heb ik aan je gedacht. Veel te veel. Tranen met tuiten zijn er geweest. Tot ik uiteindelijk de tocht naar het station inzette, het werd gewoonweg té koud. Ik beloof je dat de volgende keer dat ik in de gebure ben eerst naar je ma bel. Beloofd.

One response to “In search of a … grave…

  1. Dus dat was je aan het doen. Waarom heb je me niet gebeld?

Leave a Reply

