Gezond Verstand?

Een koude zondagmorgen. De ochtend na Art For Earth. Ik was al de avond van Art For Earth afgezakt naar Oostende. Het is dieptreurig als men geen vertrouwen meer kan hebben in de NMBS. Maar ik was dus die zondagmorgen in Oostende. Waarom?
Omdat ons allerliefste woordvoerstertje Eva Lauwers een debat had op het weekend van Jong Gezond Verstand. Ze zat daar gans alleen in een rechts panel waar de ene onzin de andere opvolgde. Het geleuter was soms zelfs niet meer bij te houden. Mijn wenkbrauwen gingen meer dan eens de hoogte in en soms kon ik zelfs een schamper lachje niet onderdrukken.
Een selectie van quotes:

– Ik zie er het nut niet van in om fraudeurs naar de gevangenis te moeten sturen

– De inschrijvingsgelden voor de universiteiten zijn te laag. Men moet een selectie invoeren. Daarom ben ik voor inschrivingsgelden die de 3000 EUR benaderen.

– Men moet minderheidsgroeperingen meer kansen bieden om te kunnen studeren

(snapt u de 2 voorgaande quotes bij elkaar? want ik snap ze niet)

Rariteiten alom dus. Gelukkig was Eva daar nog om wat weerwerk te bieden tegen al die rechtse macho’s met kleine pietjes.
Gelukkig heb ik geen klein pietje. Dat is misschien ook de reden waarom een bepaalde blonde Jong Gezond Verstander, die heel duidelijk Eva wou binnendoen, zich afvroeg of we een koppel waren. Ha!

Soit! Na zondag is nog eens heel duidelijk gebleken dat rechts niks is voor mij. Zo belachelijk en zo marginaal. Neen, dank u. Dan ben ik nog liever een geitenwollenzokkenliefhebber die geiten neukt. Misschien moet ik er maar eens aan denken om dat mijn titel te maken en te laten drukken op visitekaartjes, zeker nu ik bijna officieel Internatinaal Secretaresse af ben. Johie

Leave a Reply

