Ja, wij zijn een Groen!e en wij haten Al Gore

Beste Mr. Gore,

Toen ik een paar weken terug opgebeld werd door een vriend, die hysterisch door de telefoon riep dat u de Nobelprijs had gewonnen, dan dacht ik dat u één of andere zielige nobelprijs voor de wetenschap had gewonnen. Misschien hadden ze voor u speciaal een Nobelprijs gecreeërd. Eén voor mislukte-politiekers-die-ergens-nog-steeds-hopen-op-de-verderzetting -van-hun-carriere-en-daarom-met-iets-groens-afkomen. Maar toen hoorde ik dat u dé Nobelprijs had gewonnen. Voor de Vrede! Met hoofdletter en uitroepingsteken nodedoeme! Ik moet eerlijk bekennen dat ik het toen even kwijt was.

U moet namelijk begrijpen dat de uitreiking van de Nobelprijs voor de vrede voor mij net zo waardevol is als het Eurosongfestival voor een gemiddelde Disco-janet. Als u het lijstje met uw voorgangers bekijkt dan zult u dit ook snappen. Al deze personen hebben zich gedurende jaren en jaren ingezet voor vrede. Ze hebben gestreden voor de mensenrechten. Velen hebben zelfs in de gevangenis gezeten voor hun idealen en principes. Dan is het voor mij moeilijk te geloven dat u in dat rijtje thuishoort.

Wat heeft u dan gedaan? U bent vice-president van de USA geweest. U hebt Hillary en Bill gekend en waarschijnlijk bestegen. U heeft enig verzet proberen te organiseren toen George W. u versloeg bij de presidentsverkiezingen. Maar betekent dit dat u een Nobelprijs voor de Vrede verdient? Ik denk het niet. Zelfs het gegeven dat u in een docu over de klimaatopwarming hebt geacteerd maakt niet dat u die prijs verdient.

Het is begrijpbaar dat u voor die docu een Oscar won, want komaan, elke idioot op deze verkitte kloot weet dat The Academy elk jaar lagere standaarden stelt. Dit bittere gegeven voor elke filmliefhebber rechtvaardigt niet de keus voor u als Nobelprijswinnaar.

Daarom wil ik u via deze brief zeggen wat voor een slechte acteur u eigenlijk wel bent, een Nobelprijswinnaar onwaardig en dat u er het best aan doet om de Nobelprijs in alle stilte en bescheidenheid terug te geven. Er zijn namelijk mensen op aard die die prijs verdienen. En dan kan het me eigenlijk geen reet schelen dat sommige Groene kopstukken zich, al sinds het uitkomen van de docu, masturberen bij uw beeltenis.

Met ecologische groet,

3 responses to “Ja, wij zijn een Groen!e en wij haten Al Gore

  1. Jij en je grote mond toch.

  2. Hij heeft gelijk.

  3. dank u Ice ^^.

Leave a Reply

