Sickness – In mind, in body and in soul

Ik ben ziek. Waarschijnlijk heb ik dit weekend één of ander virus overgenomen van Evy-lief. Zij was (met de nadruk op was) ziek en nu ben ik ziek. Wat een scheisse zeg. Het voelt net aan alsof ik door een vrachtwagen keer op keer overreden ben. Mijn ingewanden komen er langs beide kanten uit. Niks blijft nog zitten. Misselijkheid is geen middel meer, maar een doel op zich.
En tussen al dat lichamelijke geweld ben ik terug aan het werk getogen. Als men dit werk kan noemen tenminste. Ik staar naar mijn laptop, niet wetend wat te doen, onmogelijk om me te concentreren. En toch doe ik door. Eigenlijk zou ik in mijn bed willen liggen en even uitzieken. Ware het niet dat ik op dit moment geen bed heb. Mijn thuisloze situatie is anders niet zo problematisch, overal slaapplaatsen te vinden. Maar nu ik ziek ben en uitziektijd nodig heb, is het niet anders dan klote te noemen. Geen plek om me even terug te trekken uit de dagdagelijkse beslommeringen en mijn koorts uit te zweten. Godverdomme.

Leave a Reply

