Mieke (heart)

Mieke is de nieuwe voorzitter van Groen!. En ik ben blij. Wat anderen ook mogen denken. Wat de dag nog mooier maakte was dat dit een congres was waarvan ik hoopte dat ze zou gebeuren. Een hoopvol en tikkeltje rebels congres dat lak had aan bepaalde regelingen en teksten. Een congres dat spontaan begon te applaudiseren wanneer iemand over zijn/haar spreektijd ging. En nee, dat was niet om die persoon te steunen. Politiekers hebben blijkbaar veel te zeggen, of anderen die mening langer dan 1 minuut willen aanhoren is dan ook een andere zaak.

Maar terug naar onze nieuwe voorzitter. Ze werd verkozen na 2 stemrondes en moest het toen opeens opnemen tegen dé revelatie van gans dat voorzittersgezeik; Wouter Van Besien. Hiermee werd ook aangetoond hoe iedereen, de pers, het partijkader, andere idioten die dénken dat ze iets weten van de partij, verkeerd zat. Zelfs ik zat voor het congres op het verkeerde been. Maar ik betreur de evolutie niet. Ik ben juist blij dat de strijd niet tussen Mieke en Bart ging. Want zoals het congres ook beaamde, Bart is een super MEP die schitterend werk levert in zijn onvermoeibare strijd voor de rechten van ‘de onverdedigbaren’.
Zeker boeiend waren de 41 mensen die tussenkomsten deden in de ‘discussieronde’. Zij gaven de teneur voor de uitslag al perfect weer. Mieke ging het worden. Met of zonder kwinkslag. Ik blijf erdoor onthouden dat Mieke een vrouw is die zelfs janetten een warm gevoel kan doen krijgen. Al dan niet in de onderbuik.

Ik ben uiteindelijk blij hoe alles is gelopen tijdens het congres. Hoewel ik nog steeds geloof dat bepaalde ‘Jong Groen!e’ standpunten beter niet dienden ingenomen te worden. Maar hey, maan blog van gisteren is dan ook grotendeels gewist, om toch even mijn loyaliteit te bewijzen. Te bewijzen als ex-internationaal Secretaresse.
Maar daarover meer een andere keer. Den dees heeft vaak. Slaap. Iets wat zelden voorkomt

Leave a Reply

