Zeikerige Separisten – Voorzittersverkiezingen

De afgelopen dagen waren dan op communitair vlak een verschrikking. Als dramaqueen mag ik zelfs zeggen dat het land op splitsen stond. Het was zelfs een verschrikking om te merken dat we niet gingen splitsen. Mijn gedachtengang had zich al aangepast aan een splitsing. Ik maakte al plannen om definitief te verhuizen naar Brussel of Namen. Men moet tegenwoordig wat over hebben om Belg te zijn.

Maar gelukkig zijn er nog belangerijkere dingen in het leven dan scheidingsgezeik. Er zijn de voorzittersverkiezingen. Van Groen!. De toekomst van Groen!, voor de komende 4 jaar, hangt ervan af. Morgen congres. Het belangrijkste, in mijn ogen, sinds de prille onstaansgeschiedenis van Groen!. Dit congres zou de afsluiting moeten zijn van dé crisisjaren. Na zaterdag zou niks ons meer moeten tegenhouden om onze ecologische boodschap ten volle te gaan vertalen naar de Belgische bevolking toe. Niks. Weg met de angst voor kiesdrempels. Weg met de angst om kiezers af te stoten. Weg met de terughoudendheid. Geen angst meer. Nooit meer.

De toekomst lonkt voor Groen!. Ik hoop dan ook van ganser harte dat de juiste persoon voorzitter wordt. Want alhoewel er 6 kandidaten zijn, is er maar 1 persoon die die functie met waardigheid en met een ware toekomstvisie kan invullen. Daar moet men eigenlijk niet flauw over doen. Iedereen weet dit.

Ik hoop dat dit congres een Agalev waardig wordt.

Leave a Reply

