Turkije, mijn land?

Turkije? Mijn land? Telkens als ik dat overdreven vlaggezwaai zie dan bekruipt me dat rare gevoel. Het gevoel geen Turk te zijn. Dat extremisme is zo afstotelijk.

Ziedaar! Een vlag! Een ster en een halve maan! Laten we het aanbidden!
Neen toch, dat is gewoon belachelijk. Zielig zelfs.

Nationalisme, mijn reet dus.

4 responses to “Turkije, mijn land?

  1. Huy, ik was in Antwerpen toen ik op koppen een reportage zag over Genkse Turken die betoogden aan het station. Iets van heel de heisa gemerkt? Ik ben van Maasmechelen btw

  2. Mijn leven speelt zich momenteel volledig af in Brussel en Gent. Zodus zie ik alleen wat daar en hier aan de hand is. Dus ik heb spijtig genoeg niks gemerkt wat er gaande was in genk.

  3. Toevallig, mijn leven speelt zich ook voornamelijk af in Gent. Voor de rest leid ik een quasi nomadisch bestaan door te pendelen tussen Gent, Maasmechelen en Antwerpen. Wat brengt u in Brussel en Gent?

  4. dat is een gemakkelijke : mijn werk en vrijwilligerswerk. ^^

Leave a Reply

