Groen! Limburg – een schim van een democratische partij

Het doet pijn, het doet echt pijn.
Volgende week maandag is er een Algemene Ledenvergadering van Groen! Limburg. Deze vergadering dient er in de eerste plaats voor om de amendementen te fomuleren voor de congrestekst die op het Groen! nationaal congres zal voorliggen. Maar het Partijbestuur van Groen! Limburg kiest ervoor om die avond ook een tekst van een denktank aan haar leden te presenteren. Want er is nmelijk een denktank aan het werk geweest, de afgelopen maanden. Die denktank kreeg na de afgelopen verkiezingen de opdracht om een voorstel te formuleren voor de herstructurering van Groen! Limburg. En nu zijn ze eindelijk klaar. Wel bijna 2 maanden en 2 eerder beloofde data later.

Mij gaat het er niet om dat die tekst op geen reet trekt, dat de denktank gevormd is geweest door bijna iedereen die de partij bijna de dood heeft ingejaagd de afgelopen jaren. Het gaat er zelfs niet om dat ze bijna niks hebben opgenomen van de suggesties die Jong Groen! Limburg naïef en kinderlijk heeft gedaan. Het doet me zelfs niks dat de voorzitter van Groen! Limburg kleinerend over zijn eigen leden spreekt. Zijn tijd is dan hopelijk ook voorbij, net zoals die van het gehele partijbestuur.

Het gaat er mij om dat de leden van Groen! Limburg niet tijdig geïnformeerd worden. Is het niet schandalig te noemen dat een AV maar een paar dagen van tevoor wordt aangekondigd? Ben ik stom als ik het afgelopen jaar al ontelbare keren vraag, in het PB, om activiteiten tijdig aan te kondigen?
Het verbaast me allemaal nog meer omdat er vorige week een nogal turbulent te noemen PB plaatsvond. Wil het PB van Groen! Limburg eigenlijk wel dat hun leden een stem krijgen in de partijwerking? Is dit de toekomst?

Het is voor mij dringend tijd om deze blog af te sluiten en mij in de baileys te smijten. Mijn woede heeft het nodig

Leave a Reply

