Ay Ayaan


Laten we eerst en vooral duidelijk zijn. Ik ben géén voorstander van Ayaan Hirsi Ali. Voor mij is ze een politica die vanuit haar eigen verbittering en verzuring een ganse bevolkingsgroep in Nederland en gans de wereld dreigt te marginaliseren. Ik steun haar standpunten totaliter niet. Ik zou zelfs zeggen dat ik er volledig andere meningen over nahou over hou de verlichting bij de Islam tot stand zou mogen komen. Maar dit terzijde.

In Nederland is er Ayaan weeral een hot issue. Zoals zovele andere keren. En weeral staat GroenLinks aan haar zijde. Deze keer zelfs als enige. Tegenstanders blijkt Ayaan voldoende verzameld te hebben.

Ik heb me altijd vragen gesteld bij de opportuniteit van het communiceren over Ayaan. Voor mij hoefde het niet altijd, in het verleden, om pal achter Ayaan te gaan staan. Zeker toen ze bescherming wou, toen ze haar Nederlandse nationaliteit dreigde te verliezen. De redeneringen snapte ik volledig en ik stond er achter de principes die toen gehanteerd werden in de discussies. Maar daarover zo communiceren zoals GroenLinks en DWARS toen hadden gedaan, dat zou ik nooit gedaan hebben. Maar ja België en Nederland verschillen dan ook op zovele vlakken. En dan zeker over hoe bepaalde principes uitgevoerd dienen te worden.
Zo had ik er zelfs nooit aan gedacht hebben om ene Mimount Bousakla te openlijk te steunen toen zij minimale rellen veroorzaakte. Godzijdank is zij nooit meer geworden dan de domme koe die zij zo openlijk is.

Maar nu. Ayaan kwam terug naar Nederland omdat haar beveiliging niet meer betaald zou worden door de Nederlandse overheid. En alleen GroenLinks steunt haar.
Eigenlijk is het stom dat de Nederlandse overheid stopt met betalen. Ik zou juist zoveel meer betalen om haar uit het land te houden. Maar dat is natuurlijk naast de kwestie.
Het gaat erom dat Ayaan bedreigd wordt omdat zij een mening heeft die niet strookt met bepaalde fundementalistische personen. Die personen zouden er dan ook alles aan doen om mejuffer Ali het zwijgen op te leggen. Voorbeelden zoals een Theo Van Gogh en Pimkie Fortuin zijn jammerlijke gebeurtenissen die een democratie rechtstreeks schade toebrengen. En om die democratie te waarborgen, om die meningsuiting te waarborgen zou men niet op een euro meer of minder mogen kijken. Zelfs als dat dat geld dan naar bodyguards moet gaan. Wie weet groeit er nog iets mooi tussen Ayaan en haar bodyguards. Misschien lukt het haar dan om gelukkig te worden en haar mond te houden.

Alle gekheid op een stokje. Vrije meningsuiting heeft haar grenzen. Maar volgens mij heeft Ayaan die grenzen niet overgestoken zoals een Geert Wilders of een Filip De Winter. Zij heeft gewoon op zere tenen getrapt en daar moet zij nu voor boeten. Terwijl ze niet zou moeten boeten. Zij verdient bescherming, want zijn er niet al genoeg doden gevallen?

Leave a Reply

Ay Ayaan


Laten we eerst en vooral duidelijk zijn. Ik ben géén voorstander van Ayaan Hirsi Ali. Voor mij is ze een politica die vanuit haar eigen verbittering en verzuring een ganse bevolkingsgroep in Nederland en gans de wereld dreigt te marginaliseren. Ik steun haar standpunten totaliter niet. Ik zou zelfs zeggen dat ik er volledig andere meningen over nahou over hou de verlichting bij de Islam tot stand zou mogen komen. Maar dit terzijde.

In Nederland is er Ayaan weeral een hot issue. Zoals zovele andere keren. En weeral staat GroenLinks aan haar zijde. Deze keer zelfs als enige. Tegenstanders blijkt Ayaan voldoende verzameld te hebben.

Ik heb me altijd vragen gesteld bij de opportuniteit van het communiceren over Ayaan. Voor mij hoefde het niet altijd, in het verleden, om pal achter Ayaan te gaan staan. Zeker toen ze bescherming wou, toen ze haar Nederlandse nationaliteit dreigde te verliezen. De redeneringen snapte ik volledig en ik stond er achter de principes die toen gehanteerd werden in de discussies. Maar daarover zo communiceren zoals GroenLinks en DWARS toen hadden gedaan, dat zou ik nooit gedaan hebben. Maar ja België en Nederland verschillen dan ook op zovele vlakken. En dan zeker over hoe bepaalde principes uitgevoerd dienen te worden.
Zo had ik er zelfs nooit aan gedacht hebben om ene Mimount Bousakla te openlijk te steunen toen zij minimale rellen veroorzaakte. Godzijdank is zij nooit meer geworden dan de domme koe die zij zo openlijk is.

Maar nu. Ayaan kwam terug naar Nederland omdat haar beveiliging niet meer betaald zou worden door de Nederlandse overheid. En alleen GroenLinks steunt haar.
Eigenlijk is het stom dat de Nederlandse overheid stopt met betalen. Ik zou juist zoveel meer betalen om haar uit het land te houden. Maar dat is natuurlijk naast de kwestie.
Het gaat erom dat Ayaan bedreigd wordt omdat zij een mening heeft die niet strookt met bepaalde fundementalistische personen. Die personen zouden er dan ook alles aan doen om mejuffer Ali het zwijgen op te leggen. Voorbeelden zoals een Theo Van Gogh en Pimkie Fortuin zijn jammerlijke gebeurtenissen die een democratie rechtstreeks schade toebrengen. En om die democratie te waarborgen, om die meningsuiting te waarborgen zou men niet op een euro meer of minder mogen kijken. Zelfs als dat dat geld dan naar bodyguards moet gaan. Wie weet groeit er nog iets mooi tussen Ayaan en haar bodyguards. Misschien lukt het haar dan om gelukkig te worden en haar mond te houden.

Alle gekheid op een stokje. Vrije meningsuiting heeft haar grenzen. Maar volgens mij heeft Ayaan die grenzen niet overgestoken zoals een Geert Wilders of een Filip De Winter. Zij heeft gewoon op zere tenen getrapt en daar moet zij nu voor boeten. Terwijl ze niet zou moeten boeten. Zij verdient bescherming, want zijn er niet al genoeg doden gevallen?

Leave a Reply

