De grote verdwijntruc – part one

Wat te doen als je mensen over gans Europa ongerust wilt maken en een zoekactie starten.
Men moet al liftend vertrekken naar Krakow, plannen om 2 dagen onderweg te zijn, uiteindelijk er 5 dagen over doen en geen roamingof belwaarde op je gsmkaart hebben.

hier volgt het volledige verhaal van een trip die volledig de mist is gegaan.

Ik ben de donderdagnacht vertrokken uit Hoepertingen. In België ging het liften mijn wonderbaarlijk goed af. Zodoende was ik tegen de morgen al in Eupen. Vandaar kreeg ik een directe lift naar het duitse stadje Koblenz, dicht bij Frankfurt gelegen. Daar begon het al. Ik werd gedropt aan de verkeerde kant van Koblenz. Van 12 uur ‘s middags tot 4 uur in de ochtend, de volgende dag, heb ik door Koblenz gezworven om een goed plekje te vinden om te liften. Alle uitgaande wegen heb ik geprobeerd, maar niks lukte. Ik stond op een gegeven moment zelfs aan de Rijn, denkend om al zwemmend verder te geraken.

Gelukkig was er een vriendelijke ziel die mij om 4 uur in de ochtend oppikte en uit Koblenz bracht. Via nog een een paar tussenstops stond ik ergens op richting Frankfurt en werd ik opgepikt door een vuilgebekte Turk. Een schitterende ervaring. Hij was zo verbaasd dat ik wou liften naar Krakow dat hij voorstelde om een busticket te gaan kopen voor mij wanneer we in Frankfurt aankwamen. Hoe dom was ik om dat te weigeren.

Je moet weten dat ik de gehele zaterdag door Frankfurt en al haar deelgemeentes heb gedwaald om een geschikte liftplek te vinden omdat ze me nergens, maar dan ook nergens oppikten. Scheisse zeg! Ik begon stilaan in paniek te geraken. Des te meer omdat ik die zaterdag al in Krakow had moeten zijn. En dan nog smsen krijgen om te vragen wanneer men arriveert doet er niet goed aan.
Gelukkig ontmoette ik, tegen dinnertijd, een andere turk die mij wel uit Frankfurt weg wou rijden. En wonder boven wonder, het bleek verre familie te zijn. The odds my dear, the odds.

One response to “De grote verdwijntruc – part one

  1. ow daar zat je dus!😉

Leave a Reply

