Angelica


Staatshervormingen hier, staathervormingen daar. Als men het mij vraagt dan kunnen de onderhandelaars de staatshervormingen diep in hun aars steken. En dan verwoordt ik het nog vriendelijk. In plaats van met staatshervormingen bezig te zijn, reten te likken, met armspieren te rollen, konten te draaien en België te proberen spliten zouden de heren politiekers aandacht besteden aan Angelica.
Angelica, een meisje van 11, staat op het punt om België uitgezet te worden. Het kind woont hier al 4 jaar met haar moeder, alsook een deel van haar familie. Het kind is hier de laatste 4 jaar ook naar school gegaan.
En juist die school lijkt haar uitwijzingsvonnis getekend te hebben. Juist bij het aanbreken van haar schoolvakantie is Angelica met haar moeder opgepakt en opgesloten in het gesloten asielcentrum. Een gesloten asielcentrum is dan eigenlijk een verdoken woord voor gevangenis. Zijn dit nu toestanden die mogelijk zijn in een Westerse democratie. Het opsluiten van een minderjarige gaat in tegen zovele internationale verdragen die België ooit ondertekend heeft. Het gaat in tegen de rechten van het kind!

Ik ben normaliter tegen het uitvergroten van bepaalde situaties om zo de mistoestanden in de wetgeving aan te klagen. Volgens mij kan men de migratieproblematiek zo niet benaderen. Het wekt de illusie dat men voorwaarden kan stellen aan het blijven of oprotten van asielzoekers. Terwijl dat juist niet kan volgens mij.

Maar de situatie van Angelica doet mijn bloed koken. Het is hemeltergend dat men een kind op zulke manier behandeld.
Wie wil meedoen aan een bomaanslag op Zaventem? Ik ken wel een paar Nederlandse jonggroenen die een bom kunnen bouwen.

UPDATE :
Angelica en haar moeder zijn vrijgelaten. Dit door een uitspraak van een rechter. Juist ja. ik dank een terroristische dreiging ^^

Leave a Reply

