Ganda!


Met hele kleine oogjes ben ik naar het scherm van mijn laptop aan het staren. Niet wetend hoe ik gisteren moet omschrijven. Een poging dan maar.

Ondanks een pijnlijke tekenbeet, ben ik gisterenmorgen naar Brussel vertrokken. Er stond veel op de agenda. Ik had eerst een vergadering (annex zuipmeeting) met een paar mensen die een kunstcollectief wilden oprichten. Ongelofelijk tof en getalenteerd waren die mensen. En verbaasd dat ik was! Want meestal gaat tof en getalenteerd niet samen ^^.
En hopelijk wordt het collectief ook iets deftigs. Als de website online komt vind je het zeker terug via dat ‘link’gdoe, hier aan de rechterkant van dit schermpje.

Na die vergadering had ik gepland om even binnen te springen in het Groen!secretariaat. Ik moest daar zijn om mijn afdelingemap eens bij te vullen, kwestie van mijn toekomstige opvolger niet al té veel werk met die map te bezorgen. Spijtig genoeg zal ik nog eens naar het secretariaat moeten weder keren want diezelfde map ben ik, ergens gisterenavond, kwijtgespeeld. Ik zou bij god niet weten waar.
Daarna moest ik mij, al rennend, haasten om aan het Europees Parlement te zijn. Er moest ook nog wat gewerkt worden aan de reader voor het ‘ethnical minorities’seminar van FYEG. We hadden nog maar net gedaan met werken en daar stonden opeens andere Europese jonggroenen aan ons terrasje. Blijkbaar vinden jonggroenen het leuk om de zomer al interailend door Europa door te brengen. En als ze in Brussel zijn, dan willen ze natuurlijk wel eens dat Europees Parlement bezien. Spijtig genoeg kon ik ze niet binnenloodsen, daar iedereen die ik daarbinnen ken blijkbaar op vakantie was. Dan maar naar het Belgische Federale Parlement. Nu dacht ik dat we daar wel binnen konden geraken, maar dat was ijdele hoop. Zelfs mijn puppyblik kon de onthaalmedewerkster niet vermurwen. We waren dan ook gewoon te laat aangekomen, pas eeen halfuur voor sluitingstijd. Gelukkig waren er ontelbaar veel terrasjes aan het Parlement om na al ons geloop onze dorst te laven.

Spijtig genoeg kon ik niet al te lang van het terrasje genieten, daar ik nog had afgesproken met 2 andere weefcellieden in Gent.
Amper een paar minuten kwam ik aan op onze afspreekplek. En eigenlijk ik het nog best een gezellig avondje geworden. Ik neem alle slechte dingen die ik over SOfie en Karen heb gezegd vlledig terug😉. We hadden afgesproken om eens te bekijken wat voor Europees seminar we zouden kunnen organiseren en of we dat wel zouden zien zitten. Meer hebben we onze frustraties over Groen! en Jong Groen! geuit dan iets anders. Het begrip ‘teefcel’ kent blijkbaar nog meerdere aanhangers ^^. maar gelukkig kwamen we ook tot een consensus over een Europees seminar.
We gaan het over migratie hebben. We gaan het inhoudelijk volledig uitspitten en hopen dat we zo tot een ecologisch standpunt komen dat gebruikt kan worden door Jong Groen!.
Bij Karen en Sofie liep het noodzakelijkerwijs uit en ik had strikt gezien nog afgesproken met Ice voor ik plande mijn trein terug te nemen. Ergens veel te laat ben ik toegestuikt in het café waar we hadden afgesproken. En gelukkig had ze nog ander fijn compagnie.
Het was bijna een verademing te noemen om terug Gents te horen spreken en dan nog zo plat! Na ettelijke cola’s en minimaal bijgepraat te hebben merkte ik opeens op dat ik mijn laatste trein had gemist.
Die kloterige treinen ook! Wie pakt nu de laatste trein naar Hasselt terug om 10uur? Dan ben ik maar beginnen rondsmsen om ergens slaapplaats te vinden. Ik kreeg deze bij Karen.

Maar wat ik bijna vergeet neer te schrijven is mijn prestatie om een spinnenweb te beklimmen. Het spinnenweb aan het Gravenkasteel! Al bijna 6 jaar jeuken mijn handen om er toch maar eens op te klimmen. Maar telkens ontbreekt me de moed. Nu heb ik het eindelijk aangedurft en ik ben er trots op. Zelfs al was het pikkedonker toen ik het deed.

Maar nu ben ik dus terug in Hasselt, het is al na de middag. En ik mis Gent nu al. Het is net alsof gemis mijn ganse leven beheerst.
Ik mis!

3 responses to “Ganda!

  1. moh, kunt ge dat spinnenweb beklimmen? kheb dat precies nog nooit van dichtbij bekeken, ik dacht dat dat maar 2 meter hoog was ofzo :-p ik zal er dus binnenkort ook eens gaan kijken🙂

  2. dat ding is toch minimum 4 meter hoog hoor. En proefondervindelijk onderzoek door mezelve heeft uitgewezen dat het wel degelijk te beklimmen is.

  3. allee dan moet ik dat ook eens gaan doen he🙂 merci voor de tip! hehe

Leave a Reply

