Verveling / Groen!Limburg

Ik verveel mij. Ik Blog.
Ik verveel me zo fel dat ik opeens begon na te denken over Groen! Limburg. De laatste weken is het stil op Groen!Limburg vlak. Men hoort er niks meer van. Of dat voor die paar weken wel het geval was, dat valt nog te betwijfelen.
Groen!Limburg is door de stilte ook niet opgekomen in mijn gedachten.
Maar nu is het er plots weer. En weeral vraag ik me af of ik niet gewoon moet verhuizen naar een andere provincie die dit Belgenlandje rijk is. Want op het vlak van Groen! stelt Limburg nougabollen voor. En dat is heel eerlijk en openhartig gezegd.
Het lijkt vervelend om dat te moeten toegeven, maar dat is nu eenmaal de waarheid. Limburg is nog steeds de slechtste provinciale afdeling van Groen!. Dit is niet alleen te bekennen aan de hand van cijfermateriaal. Zoals men wel weet hebben we hier in Limburg nog nooit een verkozene in de Parlementen of Provinciale Raden kunnen scoren behalve tijdens de ‘Gloriejaren’ van Agalev.
Men kan het ook voor waar aannemen door te kijken naar de pover gestelde partijwerking.Het is nu eenmaal zo.
De partijwerking trekt op niks, er is geen communicatie met de leden, er is geen inhoudelijke invulling (behalve als die van Nationaal komt), er is geen enthousiasme.
En dan zijn we teleurgesteld als we nog eens schaamtelijk de kiesdrempel niet halen.
Dat is een schaamtelijk, maar wenkbrauwfronsend gebeuren. Zeker als je weet dat er zeker een basis is voor Groen! in Limburg. Alleen al in mijn kennisenkring zitten er ontelbare mensen die het Ecologische gedachtengoed goed gezind zijn, maar gewoon niet op Groen! stemmen omdat ze hier in Limburg er geen vertrouwen in hebben. Ze horen er ook gewoon niks van.
Wat niet gekend is kan men toch niet liefhebben?

Er is nu, na de verkiezingen, een ‘denktank’ opgericht met als doel om de structuren van Groen!Limburg te herbekijken. De samenstelling van die ‘denktank’deed bij de voorstelling van het idee al mijn wenkbrauwen fronsen. Gewoon omdat het de mensen die in het verleden al zovele fouten hebben begaan nu de toekomst moeten uitstippelen. Wat een raar gegeven.

Maar we zullen maar positief blijven zeker. We hebben nog altijd Jong Groen! Limburg. En anders kunnen we nog verhuizen.

Leave a Reply

