Gek

Gisteren was een rare dag! Onbenoembaar raar zelfs!
Door fooking smallband was ik opeens niet meer in staat om de Turkse verkiezingen langs het www te volgen. Na uren mijn vingernagels geteisterd te hebben kwam er uit het Houthalense een bevrijdende sms. Of ik toevallig geen goesting had om mee te gaan wandelen? Ergens?
Alles leek toen ook beter dan wat gefrustreerd gestaar naar mijn computerscherm. Dus ik ging in op de invitatie. We gingen, voorzien van regenkledij, drinken, eten en gsm’s, wandelen in Kiewit. Laat mij zeggen dat we in Kiewit begonnen zijn en via Genk terug in Kiewit zijn beland. De weg zelf was één en al getelefoneer en sms. Het leek wel een door God himself gezonden boodschap.
Mijn lieftallige gsm heeft tijdens onze toch geen moment rust gekend. Mensen die ik viavia kende en zelfs familie bleef me op de hoogte houden van de verkiezingen in Turkije. Het leek wel of iedereen écht een revolutie verwachtte. ‘Ne oluyo yahuuuuu’ was een kreet die meermaals tussen de bomen door weerklonk. Hierbij dank ik dan ook Proximus voor de standvastige verbinding die het zelfs in de bossen verzorgt.

Een revolutie is het spijtig genoeg niet geworden in Turkije, maar met het hoge aantal onafhankelijke verkozenen kan ik alleen blij zijn en met een iets of wat verheugd hart de toekomst afwachten.

Met dat iets of wat verheugd hart vertrok ik vanmorgen, in alle vroegte naar Overpelt. Daar vond het planningsweekend plaats van een jeugdhuis waar ik , toen ik een ukkie was, nog lid van ben geweest. Ze hadden me gevraagd om een activiteit te begeleiden. Een activiteit waaruit zou moeten komen wat zij de komende 3 jaar willen verwezelijken. Kwestie van een lange termijnsvisie uit te stippelen.
Het werd een blij weerzien met mensen die ik jaren niet meer had gezien en na 3 uur intensief werken en meerdere lange nicotinepauzes hadden ze een eerste versie van hun toekomstvisie neergeschreven. Stiekem ben ik blij om alles wat ze willen bereiken. Ze hadden het waarschijnlijk ook zonder mij gekunnen, maar interactiever is natuurlijk altijd leuker ^^.

En nu zit ik hier met een glimlach op mijn gezicht. En een fles wijn uit de WW rijker.
Die gaat er vanavond toch wel aan ^^.

Leave a Reply

