oooo… arm Vlaanderen (en bij uitbreiding België)

Ik ga niet zeggen dat Vlaamse en zelfs Belgische politiek mij boeit. Daarvoor ben ik teveel Europeaan geworden het laatste jaar. Maar ik ben er wel mee bezig. Wanhopig zelfs. Want in tegenstelling tot het Europees parlement heeft het Vlaamse en Belgische parlement wel echte macht. Zij kunnen wel resoluties en wetteksten maken of breken. Thank God voor dat.
Maar als je dan weer ziet hoe het politieke leven hier in België de laatste weken over niks anders dan Leterme schijnt te draaien… Dan vraag ik me luidop af wat voor zin het parlementair stelsel hier in België wel heeft.
Oh een beetje overdreven natuurlijk, maar ik ben het hartstikke beu om nog iets over Leterme en zijn onderhandelingen te horen. Wat gaat er in hemelsnaam veranderen? Gaan de problemen waarmee België heden ten dage geconfronteerd wordt echt aangepakt worden? Gaat er daaromtrent zelfs maar een klein stapje in de richting van een oplossing gezet worden?
Ik heb ijdele hoop.
En dat terwijl het nu het moment is om zovele problemen en aandachtspunten in onze samenleving aan te pakken.
Saarom hoop ik dat na de parlementaire vakantie een oppositie zal rechtstaan vanuit de links/ecologische hoek. Mijn hoop is echter veel meer gericht op Meyrem en Tinne . En meer omdat ik weet wat ze toe in staat zijn. Beiden hebben een schitterend verleden als Jong Groen! woordvoerdster achter de rug. Ze hebben dat uitstekend gedaan en zullen dat meer dan waarschijnlijk kunnen vertalen in het parlement.
Ik hoop.


Yeay voor de toekomst.

Leave a Reply

