Ik ben verliefd op Ingrid Pira!!!

Terwijl ik vorige week nog ostentatief heb gezegd dat ik een Jong Groen!e ben en geen Groen!e, moet ik vandaag op mijn woorden terugkomen.
Ik ben eindelijk een beetje mee met het nieuws.
En wat lees ik daar toch allemaal?

Ingrid Pira die een voortrekstersrol opneemt en geen uitwijzigingsbevelen meer wil tekenen.
Ze komt er schielijk te laat mee. Kon ze dit niet voor de verkiezingen doen, neen? Het had ons godverdomme zoveel kiezers kunnen opleveren😀.
Maar het is haar vergeven. Eindelijk lijkt er voor mij een tijd aangebroken waarbij Groen! niet alleen ecologie comuniceert als het milieu. Want ecologie is zoveel meer dan dat. Het is een godverdomse levenswijze! Een ideologie!
En dan mag er wel gezegd worden dat we als ecologisten kiezen voor een andere economie, voor een andere regelgeving rond asielzoekers, voor een andere aanpak van de energiemarkt, voor een ander beleid om armoede terug te dringen, voor andere maatregelen om discriminatie te verijdelen en nog zoveel meer.
Is dit gecommunciceerd geweest de laatste maanden?
Neen.
We hebben ons altijd laten opsluiten in het hokje van dat hippievolk dat geitenwollensokken draagt.
Zijn we dat?
Sommigen onder ons zijn dat, maar kijk godverdomme eens naar een Meyrem Almaci, een Kristof Calvo, een Joke Vande Putte, een Els Keytsman, een Kathleen Mertens en nog zovelen.
Of haal je een hedendaagse Mieke Vogels en Vera Dua voor de ogen.

Zij zijn het.
En daarom ben ik zo blij dat Ingrid Pira de moed heeft gehad om haar gewetensbezwaren wereldlijk te maken.
Ik ben verheugd met het zicht op een andere wereld, een andere politiek en een andere toekomst.
En stiekem vind ik onze naamsverandering nog steeds een foute zet.
Wat een héérlijke naam vond ik AndersGAanLEVen toch ^^.

Met Ecologische groeten,
b

Leave a Reply

