To Do Or Big NoNo

Ik kijk voor de triljoenste keer naar die verdomde gsm.
Neem die klootzakkerige gsm voor de biljoenste keer vast en scroll voor de miljoenste keer door mijn telefoonboek. Tot ik zijn naam op het verrekte schermpje zie verschijnen.

Zou ik het aandurven om hem te bellen?
Ik heb hem al 4 jaar niet gesproken en vele slechte herinneringen zijn vervaagd door de jaren heen.
Zou ik het aankunnen?
Ergens mis ik hem. Ik mis dat er iemand in mijn leven is waar ik enige zekerheid uit kan puren. Wat voor zekerheid ben ik er nog niet uit.

Ik wil bellen. Mijn duim beweegt richting het bellenknopje.

Maar wat zal ik zeggen?
Beginnen met hoi. En dan?

Het is zo lang geleden en zoveel is er tussen ons voorgevallen.

Ik gooi die ambetante gsm neer.
Maar de goesting blijft aanwezig.
Ik wil hem bellen. Ik wil zijn stem horen.
Ik wil de hoop koesteren dat het ooit zoals vroeger zal worden.

Maar heeft die hoop wel een bodem om in te groeien? Ben ik niet al te vaak teleurgesteld door hem? Heb ik niet al te veel hoop gekoesterd toen het allemaal zo slecht tussen ons ging.

Ik vervloek die gsm die nog steeds, na zovele jaren, zijn telefoonnummer met zich meedraagt.
Waarom heeft dat ding dat nummer nooit gewist?

Daar ga ik weer.
Ik ga mijn gsm oprapen.
Ik ga weer op zoek naar dat nummer.
Weer is die drang er om hem te bellen.

Ik doe het!
Ik druk op het bellenknopje.
Mijn hart doet gek aan gaat in overdrive.
Ik hoor de telefoon overgaan.
3x
En dan neemt iemand op.
Die vertrouwde stem die ‘Efendim’ zegt.
Ik sta een ogenblik met mijn mond vol tanden en met moeite weet ik iets uit mijn stembanden te persen:
Papa

3 responses to “To Do Or Big NoNo

  1. amai… en hoe gaat het verder?

  2. het is fictieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeef! ik heb nog niet gebeld enzo! ik probeer mijn besluitloosheidding weer te geven. blijkbaar niet zo goed gelukt :s

  3. moh, dat had ik idd helemaal niet door! maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen..

Leave a Reply

