Hola Bambino

Het lijkt mij soms wel één of ander duivels complot om mij mij geluk af te nemen. Waarna de vraagstelling komt of gelukkig zijn wel daadwerkelijk bestaat.
Kan iemand écht gelukkig worden?
Wat is eigenlijk gelukkig zijn?
Wat heb je nodig om gelukkig te zijn?
Wie heb je nodig om gelukkig te zijn?
Vragen en nog eens vragen.
De laatste tijd lijken vragen mijn leven te beheersen.
Er is niks meer wat ik me niet heb afgevraagd of in vraag heb gesteld.
Wat ooit eens zeker was gebleken te zijn… die dingen zijn niet meer.
En soms vraag ik me ook af of het dit allemaal wel allemaal waard is.
Het gaat van de ene existenciële crisis in de andere.
Het gaat van kwaad naar erger en naar nog erger.
Gelukkig zijn er ook lichtpunten in de duisternis.
Het nieuws dat mijn allerliefste Maria voor een paar dagen naar hier komt bijvoorbeeld.
Dat maakt dat ik het niet totaliter opgeef.
Maar zijn die o zo schrale momenten genoeg?

Leave a Reply

