Is het Bashen terug begonnen?


Deze afgelopen dagen is het blijkbaar weeral ‘hip’, ‘cool’ en ‘leuk’ geworden om Groen! niet meer serieus te nemen en er zelfs de draak mee te steken.

Ik ben zelf niet zo naïef om niet te weten dat er vele mensen zijn om de groenen direct naar de brandstapel te slepen omdat ze zo’n grote oogkleppen dragen dat ze sommige waarheden niet willen zien.
Anderen hebben natuurlijk schrik dat Groen! kiezers van hun zou kunnen afsnoepen omdat ze zelf weten dat hun ideologie voor veel blabla staat en weinig boemboem. Dat laatste is hun probleem natuurlijk… noch mijn probleem noch het probleem van Groen!.

Maar wat mij ontzettend tegen het hart stoot is dat deze 2 voorgaande soorten mensen hun zegje wel mogen doen in de media en Groen! alleen in de defensie wordt gedrongen.

Velen die mij de afgelopen maand hebben gehoord en gezien weten dat ik de grootste bedenkingen heb/had bij de mensen en de campagnespeerpunten die naar voor worden geschoven voor de komende federale campagne.
Ik heb zelf al meermaals mijn haat en ongenoegen uitgedrukt over het woord ‘ecologisme’, maar na het poll-congres van afgelopen zaterdag kan ik alleen maar achter Groen! gaan staan.

Persoonlijk denk ik dat Groen! de juiste keuzes heeft gemaakt als men het over personen en hun plaatsen op de lijst heeft (dit kon natuurlijk altijd in een andere vorm).
Op het vlak van campagnethema’s kan het natuurlijk altijd beter, maar misschien is het dan mijn meest kritische zijde die komt bovendrijven.
O hell… er kan veel beter, maar dit is geen reden om Groen! af te vallen.
In mijn ogen is en blijft Groen! dé partij met de beste ideologische basiswaarden en normen.
De vorm wordt op scherp gesteld en daar heb ik alleen maar goede hoop mee op.

Ik hoop dan ook dat Wij ons niet zullen laten doen door elkeen die ons vel wil, maar dat we voluit gaan voor Groen!e vertegenwoordigers in het parlement!

Ik voorzie een campagne die moeilijk zal lopen (het bashen is dan ook al vroeg begonnen nietwaar?). Ze zullen ons bloed willen zien en ons willen doen kruipen door het stof.
Maar den dees hier wil er zich volop achter zetten en er volledig voor gaan!

(héhé … wat stoer doen en tanden laten zien kan soms ongelofelijk goed doen)

Leave a Reply

