Revolutie!

Juist had ik het privilege om met mijn liefste Ice op msn een gesprek te hebben …
en tussen de soep en de pattaten door vroeg ze mij op wat ik ging stemmen op 6 oktober…
Ik heb er totaal geen idee an op het moment.
Maar zij zei dat ze op het VB ging stemmen.
Dit voelde als een regelrechte stamp in mijn kloten.
Maar toen…
Ze zei en ik citeer: ‘niet omdat ik racist ben, niet omdat ik een dictatuur wil, niet omdat ik een avondklok wil of vrouwen het recht op abortus wil ontnemen… maar omdat ik verandering wil’

And then it struck me!
Ik zal nooit voor het VB stemmen… gewoon omdat ze me nooit als een gelijkwaardige persoon zullen zien…
Voor hun zal ik altijd minderwaardig zijn… als anders-geaarde en met een andere origine…

Maar waar ik Ice wel in volg is dat er dringend nood is aan VERANDERING!
Wat stelt het politieke landschap en democratie in België nu voor?
Juist nougabollen!
Voorakkoorden!
Het VB dat bijna de grootste partij is!
Partijen die dicht tegen het VB aanleunen en subtiel (juist ja!) standpunten overnemen omdat ze geilen op die 1 miljoen kiezers!
Personen zonder inhoud die lijsten trekken!
Excuusallochtonen!
Geen dialoog! Alleen schreeuwen om zoveel mogelijk in de krant en op tv te komen met hun smoel!

Tja … Men wil vanuit de politiek mensen in hokjes plaatsen…
Links, rechts en centrum creeëren en de dialoog stoppen met alle middelen die ze hebben…
Men wil de mensen (ohja Steve-praat) dom houden en voor hun beslissen…
Terwijl juist (ik dacht dit toch) de mensen mochten beslissen …
De MENSEN!

Daarom zeg ik:
REVOLUTIE!
Schaf alle partijen af en confisqueer hun bankrekeningen!
Laat de koning onder begeleiding van een VN-macht een jaar het land leiden!
Schaf onderwijl ook het Belgisch leger af (want let’s face it: aarom hebben we dat nu ook weer nodig?)
Vorm een comite van vooraanstaande personen uit alle geledingen van de maatschappij en alle minderheidsgroepen!
En laat hun een nieuw partijstelsel uitvinden waarbij inhoud! transparantie! eerlijkheid! en whatever nog meer voorop staan!

THE FUTURE IS REVOLUTION!
POWER TO THE PEOPLE!

Héhé… een tekstje in ware Spa/PVDA/cordon-doorbrekende stijl…
gewoon om duidelijk te maken dat politiek in België gewoon op niks trekt …
Laat ons bidden!
Bidden dat dit land hopelijk niet totaal naar de kloten gaat omdat de heren politiekers er zomaar over beslissen…

One response to “Revolutie!

  1. Cynical Ice aka CASTRO

    REVOLUTION!!!!
    Volledig akkoord!

Leave a Reply

