I heart Brxl

Gisteren heb ik nog eens een reisje ondernomen naar de heerlijke hoofdstad van dit land.
Ik had er namelijk een vergadering met mijn allerliefste stamcelmensjes.
Spijtig genoeg heeft het weeral niet mogen zijn en heeft iedereen die dag zelf nog afgezegd.
Ik stond daar maar mooi te wezen in het liefelijke Brxl.
En het ws er zooooooooo… warm! Je kon er met moeite ademhalen met al die smog in de lucht!

Maar soit…
we hebben het onaangename aan het aangename gekoppeld en we zijn terechtgekomen in de Merhabar (www.merhaba.be)!
Ik was al zeker een jaar niet meer in de Merhabar geweest en ik moet zeggen dat het een prettig weerzien was.
Een avondje volledig in de sfeer van allochtone toestanden!
Heerlijk!
Het kan soms een verademing zijn om na al die koele belgische activiteiten eens aan een muntthee’tje te sippen, een koekje te eten, je hoofd e laten wiegen op arabische ritmes…
Je op en top allochtoon voelen maw…
Dat mag je tegenwoordig niet meer…
Neen! Men verwacht van je dat je totaal geïntegreerd (oh wat haat ik dat woord!) bent en alles als een echte belg of vlaming doet …
Maar moet je omdat je toevallig in vlaanderen woont én allochtone roots hebt je allochtone roots volledig wegschuiven en verloochenen?
Ik hoop van niet…
Ik hou van frieten, maar ook van sarma…
Ik hou van Dana Winner, maar ook van Sezen Aksu…
ik hou van vele dingen uit beide culturen…
ik hou ervan om plat Vlaamsch te spreken … maar ik hou er ook van om mijn turks nog wat te oefenen…
is dat zo verkeerd om van die turkse dingen te houden?
Moet ik wegsteken dat ik een halve turk ben alleen maar om de ‘belgen’ een fijn gevoel te geven?

Vaak zegt iemand tegen mij ‘tja die turken! daar is niks mee aan te vangen! mar niet met jou! jij bent een goede turk! jij hebt je aangepast!’
Hoe? come again? ik ben aangepast? ik ben een goede turk?
pffff…
ahja… ik rij dan ook niet in een bmw zodat de mensen denken dat ik op den dop zit en drugs deal…
ik noem vrouwen niet spontaan hoeren (wel na een tijdje ;-))
ik stink niet naar ajuinen…
ik loop niet rond met een horde mede-turken achter mij aan al turkspratend…
ik loop niet te koop met mijn liefde voor hadise, sezen aksu, sibel can of een andere turkse diva…
ik spreek me niet negatief uit over koerden…

maakt mij dat een goede turk?
ja?
awel! mensen zet die oogkleppen af!
zo zijn er nog velen… je moet ze alleen eens willen zien!
eens verder willen zien dan je neus lang is … is dat zo moeilijk?
ik hoop voor jou van niet… anders wens ik je nog een gezellig, zielig en kortzichtig leven toe…

ik heb weeral eens mijn best gedaan om een onsamenhangend geheel te produceren! tis toch kunnen hé 🙂

Leave a Reply

